ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ДИЗАЙНЕРІВ ДО ЗАСТОСУВАННЯ АРТПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК НАУКОВА ПРОБЛЕМА

  • Олександра Кирилова Київська державна академія декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука

Анотація

У публікації автором здійснено аналіз проблеми підготовки майбутніх дизайнерів до застосування артпедагогічних технологій у професійній діяльності як науково-теоретичної проблеми. Доведено, що незважаючи на наявність численних наукових розвідок з проблем  окремих питань артпедагогіки, здебільшого ці наукові розвідки не висвітлюють підготовку майбутніх дизайнерів у закладах вищої мистецької освіти до застосування артпедагогічних технологій у професійній діяльності, а виокремлюють її форми, принципи та методи, як корекційні соціально­педагогічні, психологічні технології, техніки та тренінги. Уточнено сутність поняття «артпедагогічна технологія» в контексті вищої мистецької освіти. Виокремлено основні напрями діяльності у  підготовці майбутніх дизайнерів інтер’єрів до застосування артепедагогічних технологій у професійній діяльності (аромотерапія, вивчення і аналіз творів мистецтв, виконання спеціальних вправ і завдань, застосування кіно-, відео- та музичних фрагментів тощо). Визначено, що артпедагогічна технологія – це комплексна інтегративна система засобів художньої діяльності (заходів психолого-педагогічної діяльності), зміст якої охоплює інтеграцію мистецтва, культурології, педагогіки, психології, фізіології з метою професійного самовдосконалення, розвитку професійно важливих якостей особистості. Водночас артпедагогічні технології являють собою комплекс форм, методів та засобів організації роботи студентів над певними проектами. Визначено, що мистецький аспект в артпедагогічній технології є засобом професіоналізації особистості; виконує здоров'язеберігаючу функцію; забезпечує розвиток творчих здібностей та потенціалу тощо. Доведено, що проблема підготовки майбутніх дизайнерів у закладах вищої мистецької освіти до застосування артпедагогічних технологій у професійній діяльності не була предметом комплексного наукового дослідження.

Ключові слова: артпедагогіка, артпедагогічні технології, дизайн-освіта, професійна діяльність, мистецька освіта.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Антонова, О. Є. (2015). Педагогічні технології та їх класифікація як наукова проблема. Сучасні технології в освіті. Сучасні технології навчання : наук.-допом. бібліогр. покажч. Вип. 2 / НАПН України, ДНПБ України ім. В.О. Сухомлинського. Київ. 8-15.

Гришина, А. В. (2004). Развитие творческой индивидуальности подростков средствами АРТ-терапии в учреждениях дополнительного образования: дисс. … канд. пед. наук 13.00.01, Волгоград. 185.

Гузева, М. В. (2004). Формирование профессиональной готовности будущих педагогов-психологов к патриотическому воспитанию детей средствами артпедагогики: дисс. … канд. пед. наук 13.00.08, Ставрополь. 177.

Катренко, М. В. (2011). Артпедагогика как средство творческой деятельности студентов в физическом воспитании. дис. … канд. пед наук 13.00.04. Ставрополь. 176.

Кузнецова, А. Г. (2013). Формирование основ нравственной воспитанности младших школьников средствами арт-педагогики в социокультурном пространстве организации дополнительного образования: дисс. … канд. пед. наук 13.00.02, М., 177.

Руденька, Т. М. (2017). Формування професійної компетентності майбутніх фахівців мистецьких спеціальностей засобами арт-педагогіки: дис. … канд. пед. наук 13.00.04. Житомир. 237.

Таранова, Е. В. (2003). Нравственное воспитание старших дошкольников средствами артпедагогики : дисс. …канд. пед. наук 13.00.01, Ставрополь. 200.

Тименко, В. П. (2011). Підготовка майбутніх дизайнерів у вищих навчальних закладах. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. 26. 148-151.

Торчевська, Н. В. (2019). Освітньо-художня цінність пленеру. Зб. наук. пр. за матеріалами V Всеукр. наук.-практ. конф. студентів, молодих учених і науково-пед. працівників «Архітектурний рисунок у контексті професійної освіти». За ред. Т. М. Зіненко. Полтава: ПолтНТУ. 226-232.

Уматова, А. У. (2014). Нравственное воспитание младших школьников средствами артпедагогики : дисс. … канд. пед. н. 13.00.01, Махачкала. 177.

Шумакова, Н. Ю. (2006). Артпедагогика как гуманистическая система образования учащихся в области физической культуры: дис. … д.-ра пед. наук 13.00.04, Ставрополь. 402.

References (translated and transliterated)

Antonova, O. Ye. (2015). Pedagogical technology and classifications as a science problem. Advanced technology in life. Advanced Technology Navigation. nauk.-dopom. bibliogr. pokazhch. 2. NAPN Ukrayiny`, DNPB Ukrayiny` im. V. O. Suxomly`ns`kogo. Ky`yiv, 8-15. (in Ukrainian)

Grishina, A. V. (2004). The development of creative personality of adolescents by means of ART therapy in institutions of additional education. diss. kand. ped. nauk 13.00.01, Volgograd, 185. (in Russian)

Guzeva, M. V. (2004). Formation of professional readiness of future pedagogues-psychologists for patriotic education of children by means of art pedagogy. diss. kand. ped. nauk 13.00.08, Stavropol', 177. (in Russian)

Katrenko, M. V. (2011). Art pedagogy as a means of creative activity of students in physical education. dis. kand. ped nauk 13.00.04, Stavropol', 176. (in Russian)

Kuznecova, A. G. (2013). Formation of the basics of moral education of primary schoolchildren by means of art pedagogy in the sociocultural space of the organization of additional education. diss. kand. ped. nauk 13.00.02, Moskva, 177. (in Russian)

Rudenka, T. M. (2017). Form of professional competencies Maybach faculty of mystical specialties with art teacher training. dys. kand. ped. nauk 13.00.04. Zhytomyr, 237. (in Ukrainian)

Taranova, E. V. (2003). Moral education of senior preschoolers by means of art pedagogy. diss. kand. ped. nauk 13.00.01, Stavropol', 200 s. (in Russian)

Ty`menko V. P. (2011). Preparing maybutnіkh designers with other major mortgages. Science Chronicle of the National Pedagogical University of Imeni M.P. Drahomanov. 26. 148-151. (in Russian)

Torchevska, N. V. (2019). The devotion of the artist to the plein air. Zb. sciences. etc. for materials V All-Ukrainian. science.-practical. conf. students, young students and science-ped. pracіvnikіv «Architectural drawing in the context of professional education». Poltava: PoltNTU. 226-232. (in Ukrainian)

Umatova, A. U. (2014). Moral education of primary schoolchildren by means of art pedagogy. diss. kand. ped. n. 13.00.01, Mahachkala, 177 s. (in Russian)

Shumakova, N. Ju. (2006). Art pedagogy as a humanistic system of education of students in the field of physical education. dis. d. ped nauk 13.00.04, Stavropol', 402. (in Russian)


Переглядів анотації: 121
Завантажень PDF: 121
Опубліковано
2019-11-28
Як цитувати
Кирилова, О. (2019). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ДИЗАЙНЕРІВ ДО ЗАСТОСУВАННЯ АРТПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК НАУКОВА ПРОБЛЕМА. ОСВІТА ДОРОСЛИХ: ТЕОРІЯ, ДОСВІД, ПЕРСПЕКТИВИ, 2(16), 84-91. https://doi.org/10.35387/od.2(16).2019.84-91