ПРИНЦИПИ ТА ЗАКОНОМІРНОСТІ РОЗВИТКУ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН ПЕДАГОГІЧНИХ КОЛЕДЖІВ

  • Людмила Ликтей аспірант Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України https://orcid.org/0000-0001-7348-4286

Анотація

В оглядовій статті проаналізовано принципи розвитку методичної компетентності викладачів гуманітарних дисциплін. На основі аналізу психолого-педагогічних досліджень акцентовано увагу на важливості означеного поняття «принципи», зокрема на їх зміст, засоби й прийоми застосування в навчально-методичній роботі та освітній діяльності викладачів педагогічних коледжів. Визначено роль і розкрито сутність принципів розвитку методичної компетентності викладачів гуманітарних дисциплін, оскільки є впевненість у тому, що вони виконують регулятивну функцію з огляду моделювання та теоретично-практичного застосування. Обґрунтовано необхідність безперервного розвитку методичної компетентності викладачів, зокрема наукової, методичної та методологічної її основ. Зроблено висновки щодо ефективності удосконалення методичної компетентності, яка базується на мотиваційних переконаннях, особистісному усвідомленні значущості обраної професії, бажанні самовдосконалення та самореалізації професійного та методичного досвіду саме через принципи. Висвітлено професійно важливі та першочергові якості викладачів для належного провадження освітнього процесу. Обґрунтовано доцільність здійснення аналізу та візуалізації їх впливу на розвиток методичної компетентності викладачів гуманітарних дисциплін педагогічних коледжів. Наголошено, що саме принципи розвитку методичної компетентності зумовлюють систему положень, на основі яких здійснюється викладання навчальних дисциплін гуманітарного спрямування. Зазначено, що розуміння вимог до організації освітнього процесу, відповідність сучасному рівню розвитку науки, послідовність і системність, демократичний стиль викладання забезпечують удосконалення методичної компетентності викладача у педагогічній діяльності.

Ключові слова: методична компетентність, принципи, освітній процес, викладачі гуманітарних дисциплін.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Аніщенко, О. В. (2019). Концепція розвитку неформальної освіти дорослих в Україні. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 1 (15), 20-39.

Барановська, Л.В. (2012). Суб’єктність підготовки майбутніх соціальних педагогів до професійної діяльності у сільській місцевості. Креативна педагогіка. №6, 66-71.

Бібік, Н.М. (2017). Нова українська школа: порадник для вчителя. Київ: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди». 206, 16.

Зварич, І. (2010). Принципи викладання навчальної дисципліни у вищих навчальних закладах України та США. Молодь і ринок. №6 (65), 45.

Козаченко, Г.В. (2019). Розвиток педагогічної компетентності викладачів фармацевтичного профілю у системі науково-методичної роботи коледжу. Канд. дис. за спец. 13.00.04 – теор. і мет. проф. о-іти 015 Педагогічні науки. 273.

Литвин, А.В. (2011). Інформатизація професійно-технічних навчальних закладів будівельного профілю (монографія) Львів. Компанія «Манускрипт». 498.

Методичні рекомендації підготовки та проведення окремих видів навчальних занять. URL:http://www.bmet.org.ua/index.php/vikladacham/419-metodichni-rekomendatsiji-pidgotovki-ta-provedennya-okremikh-vidiv-navchalnikh-zanyat.

Педагогічний словник. (2017). URL:http://www.vpu25.org.ua/index.php/k2/poradi-psikhologa/item/471-pedahohichnyi-slovnyk.

Рекомендації щодо впровадження змішаного навчання. (2020). МОН.31.

Скиба, М. (2019). Краще разом. Що таке педагогіка партнерства і навіщо вона в НУШ? URL:https://nus.org.ua/articles/pedagogika-partnerstva-shho-tse-take-ta-yak-zrozumity-chy-vona-ye-u-shkoli/.

Соломаха, С. (2012). Імідж сучасного педагога. Всеукраїнський науково-практичний, освітньо-популярний журнал. Неформальна мистецька освіта. Полтава. ПОІППО імені М. В. Остроградського. 4. С. 30–33.

Сотська, Г.І., Лісовий, В.А. (2018). Обґрунтування сутності професійного розвитку викладача вищої школи: теоретичний аспект. ScienceRise: педагогічна освіта. 1 (21), 22-26.

Султанова, Л.Ю. (2018). Теоретичні і методичні засади полікультурної освіти майбутнього викладача вищого педагогічного навчального закладу. Дис. … докт. пед. наук. Київ. 507.

Шинкарук, В.І. (Ред.). (1973). Філософський енциклопедичний словник. Київ. 751. Ягупов, В.В. (2002). Педагогіка: Навч. посібник. Київ: Либідь. 560. URL: https://eduknigi.com/ped_view.php?id=166


Переглядів анотації: 101
Завантажень PDF: 124
Опубліковано
2020-07-30
Як цитувати
Ликтей, Л. (2020). ПРИНЦИПИ ТА ЗАКОНОМІРНОСТІ РОЗВИТКУ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН ПЕДАГОГІЧНИХ КОЛЕДЖІВ. ОСВІТА ДОРОСЛИХ: ТЕОРІЯ, ДОСВІД, ПЕРСПЕКТИВИ, 17(1), 48-59. https://doi.org/10.35387/od.1(17).2020.48-59