РОЗВИТОК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ТЕОРЕТИЧНОГО НАВЧАННЯ ТА ІНСТРУКТОРІВ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА: АНДРАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ

Анотація

В оглядовій статті порушено проблему розвитку психолого-педагогічної компетентності викладачів теоретичного навчання та інструкторів виробничого навчання в умовах промислового підприємства з урахуванням андрагогічних засад. Адже в сучасних умовах підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації працівників на виробництві вимагає самонавчання, швидкої та успішної зміни діяльності або умов праці, безперервного формального та неформального навчання. Оскільки прояв професійної компетентності неможливий без належного рівня кваліфікації працівників, акцентовано увагу на понятті «якість професійного навчання на виробництві». Здійснено науково-методичний аналіз проблеми застосування андрагогічного підходу до професійного навчання в умовах виробництва. Обґрунтовано, що задля ефективного удосконалення психолого-педагогічної компетентності викладачів професійного навчання на виробництві доцільним є проведення курсу «Психолого-педагогічний мінімум». Акцентовано увагу на використанні технології комбінованого навчання, згідно з якою слухачі активно можуть співпрацювати з викладачами як в аудиторії, так і дистанційно за допомогою системи Moodle. Підкреслено, що застосування андрагогічних принципів у професійному навчанні в умовах промислового підприємства створює можливості для реалізації важливого на сьогодні суб’єктно-діяльнісного навчання, яке дозволяє дорослому учню відчувати себе суб’єктом, для якого забезпечено культурне й духовне зростання, а також розвиток як майбутніх творчих фахівців у навчально-виробничому процесі на виробництві.

Ключові слова: андрагогічний підхід; професійне навчання в умовах промислового підприємства; психолого-педагогічна компетентність; андрагогічні принципи навчання.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Лук’янова, Л.Б. (2018). Освітні потреби різних категорій дорослих у контексті особистісного і професійного розвитку. Професійна освіта: адрагогічний підхід: монографія. Житомир: Вид. О.О. Євенок, 42-67.

Лук’янова, Л.Б. (2019). Тенденції розвитку освіти дорослих в Україні. URL: http://lib.iitta.gov.ua/718443/1/3.pdf.

Ничкало, Н. (2011). Проблеми професійного навчання на виробництві у контексті педагогіки, психології праці й андрагогіки. Професійне навчання на виробництві: зб. наук. праць. К.: Вид-во Інституту професійно-технічної освіти НАПН України, 6–17.

Положення про організацію навчально-виробничого процесу на виробництві (2006, зі змінами 2017). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0032-07.

Положення про професійне навчання кадрів на виробництві (2001, зі змінами 2018). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0315-01.

Радкевич, В. (2011). Сучасні чинники розвитку професійного навчання в умовах виробництва. Професійне навчання на виробництві: зб. наук. праць; за ред. Радкевич В.О. К.: Вид-во Інституту професійно-технічної освіти НАПН України, 18–27.

Свистун, В.І. (2012). Педагогічні умови професійного навчання персоналу на виробництві. URL: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/2719.

Котун, К. (2020). Законодавче забезпечення професійного розвитку вчителя в Україні. Вісник Кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття», (2), 13-17. https://doi.org/10.35387/ucj.2(2).2020.13-17

Лук’янова, Л.Б., Аніщенко, О.В., Сігаєва, Л.Є., Зінченко, С.В., Баніт, О.В., Дорошенко, Н.І. (2013). Сучасні технології освіти дорослих. Кіровоград: Імекс-ЛТД.

Вовк, М., Ходаківська, С. (2019). Технології навчання дорослих в умовах формальної і неформальної освіти. DOI: https://doi.org/10.35387/od.2(16).2019.39-48.

Dustmann, C., Schönberg, U. (2012). What makes firm-based vocational training schemes successful? The role of commitment. Am Econ J 4(2), 36–61.


Переглядів анотації: 109
Завантажень PDF: 117
Опубліковано
2020-07-30
Як цитувати
Тарасова, О., & Сулима, Т. (2020). РОЗВИТОК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ТЕОРЕТИЧНОГО НАВЧАННЯ ТА ІНСТРУКТОРІВ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА: АНДРАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ. ОСВІТА ДОРОСЛИХ: ТЕОРІЯ, ДОСВІД, ПЕРСПЕКТИВИ, 17(1), 89-97. https://doi.org/10.35387/od.1(17).2020.89-97