ІНСТИТУАЛІЗАЦІЯ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ В НІМЕЧЧИНІ: ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ

  • Анна Боярська-Хоменко Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

Анотація

Здійснено ретроспективний історико-педагогічний аналіз процесу інституалізації освіти дорослих у Німеччині. Окреслено етапи становлення та розвитку освітніх інституцій для дорослих німців. Для кожного етапу визначено особливості освіти дорослих як у державному, так і у приватному секторі. З’ясовано відмінності у процесі інституалізації як формальної так і неформальної освіти дорослих у Німеччині на кожному з окреслених етапів. Відображено динамку зміни форм та методів навчання дорослих на різних етапах інституалізації. Виявлено чинники, що впливали на процес інституалізації освіти дорослих: державна політика, нормативно-правове забезпечення, потреби промисловості та вплив науково-технічного прогресу, потреби суспільства.

Ключові слова: інституалізація освіти дорослих; освіта дорослих; навчання впродовж життя; заклади освіти дорослих

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

1. Beutner М., Gebbe М. Serious Mobile Learning. Mehr als die Nutzung mobiler Endgeräte. NetEnquiry. Innovative Ansätze zum Serious Mobile Learning für Aus- und Weiterbildung. Köln, 2016. S. 41–69.
2. Brödel R
. Lebenslanges Lernen. Handbuch der Erziehungswissenschaft. Erwachsenenbildung. Weiterbildung. Schöningh. Paderborn, 2011. 236 s.
3. Filla W. Erwachsenenbildung in Europa. Skriptum Deutschland. Wien, 2009. 70 s.
4. Heimlich U., Behr I. Inklusion von Menschen mit Behinderung in der Erwachsenenbildung. Wiesbaden, 2011. S. 813–826.
5. Krabbe W.R. Gesellschaftsveränderung durch Lebensreform. Strukturmerkmale einer sozialreformerischen Bewegung im Deutschland der Industrialisierungsepoche. Göttingen, 1974. 224 s.
6. Langewiesche D. Die Gewerkschaften und die kulturellen Bemühungen der Arbeiterbewegung in Deutschland und Österreich (1890er bis 1920er Jahre). Internationale wissenschaftliche Korrespondenz zur Geschichte der deutschen Arbeiterbewegung. Berlin, 1982. H. 1. S. 1–17.
7. Schütz M. Flexibel im Berufsleben. Frankfurter Rundschau. – Frankfurt-in-Main, 2015. H. 4. S. 16–31.
8. Seitter W. Geschichte der Erwachsenenbildung. Eine Einführung. Bielefeld, 2007. 200 s.
9. Wolf G. Zur Konstruktion des Erwachsenen. Grundlagen einer erwachsenenpädagogischen Lerntheorie. Wiesbaden, 2011. 54 s.

Переглядів анотації: 61
Завантажень PDF: 39
Опубліковано
2019-05-21
Як цитувати
Боярська-Хоменко, А. (2019). ІНСТИТУАЛІЗАЦІЯ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ В НІМЕЧЧИНІ: ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ. ОСВІТА ДОРОСЛИХ: ТЕОРІЯ, ДОСВІД, ПЕРСПЕКТИВИ, 1(14), 103-112. вилучено із http://adult-education-journal.com.ua/index.php/aej/article/view/40